Tuesday, June 2, 2009

Dag Ett
Började ju med en diet i måndags för att komma igång. Och för att försöka tappa kilon till festen som vi ska ha den 13:e juni.
En ganska hård diet, som tydligen ska rubba ämnesomsättningen. Vi får se.
Då kan man undra varför man inte tar tag i sitt liv tidigare.. Börjar träna.. Slutar äta godis osv. Nej, ni blev det den hårda vägen. Det blev danska rikshospitalets ämnesomsättningskur.

Dag ett ser ut såhär:
Frukost: en kopp svart kaffe och en sockerbit
Lunch: Två hårdkokta ägg, spenat och en tomat
Middag: En stor biff på 250 gram och sallad med olja och citron

Man får inte äta något utöver det som står på schemat, man får inte dricka något annat än vatten och man kan inte ens tugga ett tuggummi....

Hur känns det dag ett?
Dag ett var ok. Jag blev "mätt" på morgonen. Det stillade hungerna kanska bra och jag drack mer än 2 liter vatten denna dagen. Hade massor att göra på jobbet, så kände inte att jag var hungrig förrän framåt två, och då var det perfekt att ta min luch bestående av ägg, spenat och tomat. Frammåt 7 när jag kommit hem från jobbet och lagat min kvällsmat så var jag duktigt hungrig, men blev också riktigt mätt av köttet. Och salladen var jättegod =)

One down 12 to go

No comments: