Monday, May 18, 2009

önskningar

Jag har fått en del frågor om vad jag önskar i present, när jag fyller år. 25. Jag fyller tjugofem. Herregud, 25, det är rätt många år.

Nå i alla fall...

Jag vill ju hemskt gärna ha något att titta på och tänka, fan vilken bra dag det blev! Vad roligt att alla kunde komma! det var inte så farligt att fylla 25! Och jag har ju hittat några exempel hos Orrefors. Men de är ju limiterade pjäser och därmed ganska dyra, så jag har ju förstått att ingen vill lägga på mycket pengar på en present! Och jag kan tycka att det är ganska onödigt att mina släktingar o vänner ska köpa glas/porslin till mig när jag kan käpa det billigare själv... jag får liksom mer valuta för pengarna ;D Därför tänker jag ju vara tråkigast i denna värld och önska mig presentkort på Cervera. För då kan jag ev köpa någon av dessa 3...

Men som sagt, jag vet om att de är dyra...

Sen finns det ju ett färggladare alternativ. Ernst Billgren har tagit fram en serie glas, både limiterat och ikke. Men djur som dyker upp på olika vis. Och jag är fortfarande SÅLD på dessa. Så dem känner jag också ett starkt behov av. de ser ut såhär:

Det finn so far 6 motiv/djur i glasen. Och de är helt underbara allihopa. Kostar 1500:- glaset. Karaffen kostar 7500 och vasen vill jag inte veta vad den kostar.

Sen hade det vart bra med några extra vattenglas i Kosta Bodas serie Chateau. Det som är 20 cl har jag 4 av, och de är uuuunderbara att dricka morgonjuicen ur. Även mjölk, vatten, cider, öl... ja de är så bra till allt...

Annat i glasväg är överflödigt. Jobbar ju med sånt och det händer ju rätt ofta att det inhandlas lite glas mm. Och gud nåde den som köper RBA... Det är skräp! :) Så allt sådant undanbedes!

Önskar även presentkort på RESIA i Kristianstad. Jag vill väldigt gärna uppleva sydafrika, thailand, irland, portugal, many places... vilket min så kallade reskassa inte tillåter just nu :)



No comments: