Monday, October 6, 2008

La vie ute på landet fungerar himla bra. Är riktigt sugen på att flytta till hus nu. Trött på staden och folket. Trött på förväntningar, folk som inte bryr sig och kristianstadsbor. Trött på att folk går in på vår balkong och tittar in genom våra fönster. Trött på att ha en hyresvärd som inte bryr sig om annat än sina pengar. Vill vara min egen värd, bestämma själv vilken färg som ska va på väggarna och hurdant golvet ska se ut.
Fan vad gnällig jag blev nu. Någon sa något, och jag tände till. Blev förbannad.

Sitter och tittar på hus/lägenheter. Det är riktigt skrämmande hur folk bor. Egentligen. Jag tycker att det ser jävligt ut hemma hos oss. (till och från) Jag menar, det är inte som att kliva in i ett inredningsmagasin. Man kliver in i ett ganska sporadiskt hem. Tanken, ideerna och viljan finns. Men man saknar tiden och pengarna att kunna göra det så som man vill ha det. Men så som många människor bor, alltså, jag mår illa av att se det! Hur kan de trivas? Hur kan de ens vilja bo där? Iofs, så vill de nog inte det, eftersom de säljer...

Jaja, inte mitt problem eg. Men man kan ju inte låta bli att irritera sig på att folk bor i råtthål.

1 comment:

Anonymous said...

Besviken på ditt tänk. Hoppas lite smått att några bomber störtar ner och förstör allt vad inredning heter så du får vettigare saker att klaga på.