Sunday, April 6, 2008

Helgen.

Började glatt på fredagen då Jonnet var här och umgicks lite med sin syster. Lovley. Jobb på lördagen, gick ganska fort ändå. Vi hade en del att göra. Var väl en del stunder då man bara stod och funderade över om inte tiden kunde gå liiite fortare. Visste ju vad som väntade här hemma! Väl hemma ligger en Jonna i sängen, en Rasmus och en Mattias i soffan och tittar på vänner. Pojkarna med varsen öl i högsta hugg. Jag var inte sen att korka upp jag heller :) När Jonna hade åkt hem tog vi oss en "powernap" för att orka med den långa kvällen! Skönt att sova till det lite! Sen lagade Mattias mat, skinksnitzel, potatiskroketter och grönpepparsås. Som vi förstklassigt avnjöt på papperstallrikar... Allt för att slippa disk! Vid 6-tiden kom Josefin, en stund senare kom resten av pojkarna! Ett riktigt glatt gäng! Stunden senare kom ett mindre glatt gäng också på besök. Jonnet och hennes kompis Linux, som mest satt i köket och drack vanilla coke :) Kan också ha blivit utfrågade av Rasmus vänner... :D
Artmade sedan. Ösigt somfan, jag och Josefin hade kul! Dansade och sjöng med! Tyvärr spelade de lite för högt, man kunde inte direkt njuta av bra ljud. Och det var ju lite synd. Synd också att Jonna inte följde med, hon hade gillat läget! När Artmade hade lirat klart gick vi vidare till Banken, drack lite goda rosa drinkar, dansade lite och hade allmänt mysigt! Festen var slut, "som vanligt" sov Östberg på soffan. Snäll ung man körde mig och Rasse till Bökestorp på söndagen. Varken jag eller Rasse var kapabla att sitta vid ratten. Många tack till Östberg. Söndagen var kalasig. Christine (Rasmus pappas fru) fyllde år och vi var bjudan på kalas! Mycket trevligt och väldigt god mat, som vanligt! Stannade där tills klockan åtta ungefär, på vägen hem ringde min mamma, så vi åkte dit en sväng också. Käkade någon slags maräng-grädd-frukt-tårta. Pavoblavalalala kan det ha hetat... ÄNTLIGEN hemma så är hela lägenheten kaos. Flaskor, glas och burkar överallt. Klibbit golv i hallen. Sandra blockerar, vägrar att se. Får ta och fixa till här på tisdag när jag är ledig! Hinner sova ungefär 1½ timme. Då ringer min kära Matilda från schweiz. Och hon är inte nykter. Efter det där samtalet på både svenska och engelska, kunde varken jag eller Rasse somna om. Låg och vred oss länge. Tror att jag somnade till lite då och då. Men känns som om jag varit vaken hela natten. Ingen djupsömn i alla fall. Jaja, sova får jag göra i graven :)
Nu sitter jag här, klockan är lite över åtta och jag har vart vaken i någon timme. Gick upp när Rasse åkte till jobbet. Snart kommer han att ringa och väcka mig. Han är så rar så :)
Åååh, det var en riktigt trött Rasmus som ringde nyss... Stackarn!
nej, nu äre dags att fixa till sig lite.
Later

No comments: