Friday, July 3, 2009

regn

31 grader varmt, stillastående luft och stekande sol under en period. och plötsligt hopar sig moln och himlen är oroväckande mörk. Klockan är 18.25 och jag har precis räknat klart kassan, släckt alla lampor i butiken och är på väg ut genom dörren. Undrar om det regnar. Jodå. det regnade. men inte så mycket som jag trodde. Jag larmade på och låste dörren. Dörr-i-dörr är cykelförrådet, hann inte mer än in så öppnade himlen sig och det började regna en liiiten aning mer än tidigare. Det fanns nästan ingen luft mellan dropparna. De var så stora och många, att det nästan kändes som att cykla in ett hav, eller en vägg av vatten! På de 6 minuterna det tar att cykla hem blev jag helt genomblöt. Enda stället som inte var blött på mig när jag kom hem var rumpan, där jag hade suttit på sadeln. Kunde vrida ur min kläder när jag väl kom hem. Helt galet intensivt regnande. Men det var ganska skönt, det var ett riktigt varmt sommar-regn. Jag uppskattade det =) Jag som gått och trånat efter att få bada sedan i måndags när jag faktiskt badade...

No comments: