Monday, July 27, 2009

CP hund

Köpte en ny sele till Emo i veckan. För jag tänkte att han skulle följa med ut på promenader med hunden. Min tanke var ju att de skulle vänja sig vid varann. Katten verkade inte ha några större problem med det. Han tyckte att det var ganska skojigt att komma ut och käka gräs. Hunden där emot fick ju helt tuppjuck. När hon får sånna cp-ryck så går det inte att kontrollera henne. Hon drar i kopplet tills tungan blir blå och ögonen nästan ploppar ur huvudet på henne. Dessutom skriker hon. Det är en mindre trevlig upplevelse när man befinner sig i stan mitt bland alla hyreshus. Vi packade hund och katt i burar, fram och bak i bilen så långt från varann som det gick. Körde ut på ett lite mer öde ställe där vi skulle öva. En halvtimme/timme senare, har dålig koll på hur lång tid vi var där ute, körde vi hem med uppskrapade knän och armbågar, skakiga av ilska och uppgivenhet.

Vad gör man.
Hon vill äta upp min katt.
Det är liksom lite sent att lämna tillbaka henne. Bara tanken på att lämna från mig henne gör ont. Och egentligen känns det inte som ett alernativ. Men min älskade katt kan inte sitta instängd. Han var här först. Och att han ska lämnas bort är ABSOLUT INTE något altrnaiv.

Kluven.

No comments: