Friday, June 5, 2009

Dag Fem.

Meny:
Frukost: En riven morot med citron.
Lunch: Kokt torsk och en liten klick smör.
Middag: En stor biff (250g) och sallad med broccoli.


Jag måste erkänna att detta är den jobbigaste dagen hittils. För det första var det ingen höjdare att äta morot på morgonen... Så efter den "frukosten" var jag rätt hungrig, men insåg vad jag gett mig in på, hällde i mig en liter vatten och såg fram mot torsken. Dags för lunch, värmde mig torskbit i micron med en liten klick smör på. Tog en tugga och fick ben i munnen, tog en till och det bara svällde i munnen på mig. FY FAN! Mycket kan jag äta, men det här gick bara inte. Fattade ju att jag var tvungen att äta lite för att orka med dagen och inte kollapsa. Så jag sköljde ner några bitar med vatten sen fick det vara. Mer än halva fisken var kvar. Men jag visste att jag hade en stor biff att se fram mot till middag. Jag kan kanske säg att det lev en hel del vatten denna eftermiddagen... (och en del toalettbesök...:P)
För övrigt så har jag ju världens bästa mamma och familj som kan stötta mig när det blir svårt. Jag och Rasmus fick komma hem och käka ikväll, mamma viste nog att jag inte skulle klara av att laga mat på så hungrig mage...... Åh ja jäklar vad gott det blev!! Inte dumt alls med grillat kött och sallad med broccoli.


Five Down, Eight to go

No comments: