Tuesday, April 29, 2008

hektiskt.

Helgen lyckades flyga förbi. I fredags jobbade jag mellan 11 och 17, sen gjorde jag och Rasmus ett misslyckat försök att hitta jacka till honom. Hem lite snabbt, fräscha till sig och byta om, sen vidare till Torsebro för att fira mor och äta en utsökt sista måltid i huset :) Kom hem ganska sent, vi somnade rätt snabbt. Upp groteskt tidigt på lördagen. klockan ringde kl 4, fast vi var nog inte uppe förrän halv 5, kvart i 5. Det var Tyskland-time! Jag, Rasse och Östberg skulle åka ner och handla lite till hans 20års-fest. Vi körde med östbergs gamla peugeot och släp ner till malmö där kära östberg valde att köra mot Trelleborg. Hittade tilbaka till malmö i alla fall, körde över bron till Köp-en-dansk sen var det bara raka vägen till Rödby, där vi åkte färja över till puttgarten (eller hur det stavas...) raka vägen till border shop. Eller, vägen var inte så himla rak, svängde ganska regält. Men ändå. Fram kom vi, och in gick vi, och handlade gjorde vi. Öst handlade för 7-8000:- jag och rasse handlade för drygt 3000. Goosh. Sen, tillbaka hela vägen. Tror att vi var tillbaka i Tollarp hos Östberg vid 5. Stackars bilen hade det kämpigt på vägen hem. Orkade knappt ta oss upp för uppförsbackarna! Hahaha...
kolla skörden! :D

Leverans skedde först hos Rasses Mor senare hos Rasses Far, han såg lycklig ut när vi övelämnade flaskorna... Vidare hem. Skulle bara ta en powernap innan vi skulle gå ut och käka. Meeeeen, vi vaknade kvart över 9 liiite sent kanske. Dock hungriga som djur båda två. Fick bli en burgare.
Söndag. Upp i ottan igen. Eller i alla fall vid 9. Skulle äta frukost med Jenny, Daniel och Thelmet på fantasi. Mysigt mysigt! Sen råkade jag och Rasse handla kläder på Carlings för en massa pengar. Rasse hittade dessutom en sjukt snygg jacka! Sen råkade vi åka ut till BMW och där råkade vi provköra en 118d och Rasmus råkade bli såld på en x3:a Antar att det blir en sån bil sen, om han inte importerar en mustang...
Senare kom mamma och pappa för att plocka upp sin skörd av alkohol och titta lite på vår nya TV. =) Seeeeen, var vi och handlade på maxi, där även bruhren ringde mig och frågade om vi inte ville komma till hålan och hälsa på! Eftersnm Rasse aldfrig vart där och eftersom det var längesen jag var där, så åkte vi dit! SÅ FINT de kommer få! Man ser redan nu hur jävla bra det kommer bli! Det mesta av golvet är på plats, köket är på gång! TV rummet är snart klart! Det blir riiiiiiiiiktigt NICE! :D
Nu är klockan halv 12, det är tisdag och jag är ledig. För en halvtimme sedan skulle jag börja städa. Får nog ta tag i det nu känns det som. OM jag ska hinna med allt jag vill göra idag! :D

cheers!

No comments: