Thursday, March 13, 2008

när sockret tar över.

För en tid sen lyckades jag bli kvitt mitt sockerberoende.
Trodde jag.
Det verkade gå så bra. Jag åt inget godis alls, inga kakor inget vitt bröd. Tränade regelbundet ca 4ggr i veckan. Gick ner 15 kilo och började känna mig mer och mer säker på mig själv.
Vad hände sen?
Hur kommer det sig att jag började äta godis igen? Sockret måste ha varit ur min kropp vid det laget. Jag kan inte ha varit sugen på det. Gamla vanor som sitter i? Dålig karaktär? Lite, "jag ska bara"?
Troligtvis en bra blandning av alla varienater.
Nu är jag nog tillbaka på ruta ett.
Äter alldeles för mycket godis. Vitt eller ljust bröd, och det är ju inte ens gott. Massor med ost, vilket iofs är sjukt gott. Läsk och kakor. Godiset finns överallt. Förutom i mitt hem.

SOCKRET DÖDAR MIG!!

1 comment:

Anonymous said...

Nej då