Tuesday, March 4, 2008

men guuud!

Klockan är nu 13.00 och jag har fortfarande inte lyckats slita mig från datorn... Sitter och läser gamlagamla dagboksinlägg från lunarstorm. Även på den tiden var jag tankspridd...

Ons 5 dec 2001 22:13

"Att vara klantigare än mig är INTE lätt... lyssna bara på det här...

Tisdagen den 4 december 2001, sisådär på kvällningen tänkte sandra att hon nog skulle ta och spara lite tid, hon bestämde då att hon skulle stanna hemma från skolan...
en sån buse...
eftersom sandra har Lena Berner som mentor så måste hon sjukanmäla sig och det gör man INNAN kl 9 dagen man stannar hemma och är SJUK. Sandra missar denna tid och har därmed ogiltig frånvaro.
När sandra sedan vaknar igen är klockan HALV ETT!!! dvs... alldeles för mycket...hon hade nämligen tänkt att hon skulle gå upp vid 10 och vara duktig och börja plugga då till franska provet... men inte.
När fruskosten var avverkad och sandra skulle gå och plugga upptäckte hon till sin fasa att hon hade glömt böckerna i skolan... Jaha, sandra hade inte mycket att välja mellan, det var bara att ta sig in till skolan.
när sandra kom ut till den kära ÖSTERÄNSKOLAN upptäckte hon att hon hade glömt sig skåpnyckel... fick då gå och hämta vaktis så att han kunde öppnba sandras skåp.jess... hon hade franskaboken!!
Hon skyndade sig ut för att ta bussen in till stan... 20 m från busshållsplatsen är hon, och gissa vad.. där kör busse, ifrån henne... jippie.Att sandra fick sitta och vänta på nästa buss medförde att hon missade bussen i från stan och hem. och det i sin tur medförde att hon fick vänta i stan en timme för att bussförbindelserna är så satans dåliga.Tiden gick och sandra satte sig på bussen hem... äntligen... hon tände lampan i bussen för att kunna läsa lite franska... AAAAAAHH!!!!!! FEL BOK!!!! jaha... det var bara till att hoppa av bussen och ta första bästa buss ut till österäng...Nu hade det börjat regna.
Nu var sandra ute på östeäng i gen... ”om jag skyndar mig nu så hinner jag med bussen” tänkte hon. inne i skolan fick hon återigen hitta vaktis och nu hade hon rätt bok... MEN, vad händer.. det kommer nån okänd person och frågar om jag vet var personal parkeringen finns... det lyste FRÅGETECKEN i ögonen på sandra...detta tog naturligt vis upp sandras dyrbara tid och nu missade hon bussen med 10 m. avstånd. av det här kan hon nu dra slutsatsen att hon hade tjänat mer tid på att åka till skolan i alla fall, eftersom hon ändå slutade kl 1...jaja... skit samma."

hahahaha, höjden av klantighet...

2 comments:

Anonymous said...

Bäst! :P

Anonymous said...

maste kolla:)