Monday, February 11, 2008

jobbig tillbakablick

Ibland, när jag känner mig stressad, mår dåligt eller bara behöver skriva lite. Så skriver jag lite på en lapp eller i ett block. Hittade en liten lapp från i vintras idag. När jag städade. Hade inte skrivit något datum, men måste ha varit runt 18-20 december. Såhär står det:

Jag vaknar på morgonen och vet att även denna dag kommer bli bland de värsta i mitt liv. Jag vet inte hur, men jag vet att.
Jag vaknar och vet att jag kommer stressa mig själv tills mit huvud dunkar i takt med mitt stressade hjärta.
Ibland är det nära till tårarna.
Men man håller dem inne för att vara proffesionell.
För att inte avslöja sig.
"It's the most wonderful time of the year"
Hör man en hysteriskt glad röst sjunga för 117:e gången idag,
jag kan bara inte hålla med.
Det finns inget som stressar mig såhär mycket.

Att jobba i butik i jultid, är verkligen inge kul.
Krävs en jäkla kraftansträngning för att försöka hålla humöret uppe.

Inte särskilt aktuellt inlägg kanske... Men jag hittade denna lappen när jag städade och bara mindes hur förbannat jobbigt det var, och hur glad jag är att det är över :)

back to cleaning the lägenhet! :D

No comments: